Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Following innovative ideas about representation and the free use of materials in cubism, futurism, and surrealism--particularly in the work of Duchamp--artists abandoned strict adherence to traditional hierarchies of media and embraced any means, including technological, which best served their purposes. In the past fifty years especially, ideas about time and duration have reinstated narrative in art, via filmmaking and video, the theatricality of happenings, performance and installation art, digitally manipulated photography, and virtual reality.
This pioneering book, originally published in 1999 under the title New Media in Late 20th-Century Art, discusses the most influential artists internationally--from Eadweard Muybridge to Robert Rauschenberg, Bill Viola, and Pipilotti Rist--and those seminal works that have radically transformed the map of world art. For this new and expanded edition, the book has been brought completely up to date to include the latest in digital work as technology takes art in new directions.