Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
After decades of relegation to the margins of American literary history, Zora Neale Hurston's Their Eyes Were Watching God has recently been rediscovered by American literary and cultural scholars who have begun to explore the novel's thematic, ideological, and aesthetic complexity. In the introduction to this volume Michael Awkward provides an overview of the critical reception of Hurston's novel, from the largely dismissive reviews accompanying the novel's publication in 1937, to factors which helped revive interest in Hurston in the 1960s, to its recent establishment as a central American novel. The other essays in the volume discuss Hurston's sophisticated use of black folklore, the autobiographical resonances in the novel, Hurston's definition of the relationship between black artists and the Afro-American masses, and the usefulness of feminist modes of inquiry. This collection offers fresh insight for approaching Hurston's compelling exploration of a black woman's extended search for self and community.