• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Onderwijs & Pedagogie
  4. Onderwijs & Scholen
  5. Narratives of Social Justice Teaching; How English Teachers Negotiate Theory and Practice Between Preservice and Inservice Spaces

Narratives of Social Justice Teaching; How English Teachers Negotiate Theory and Practice Between Preservice and Inservice Spaces

How English Teachers Negotiate Theory and Practice Between Preservice and Inservice Spaces

Sj Miller, Laura Bolf Beliveau, Peggy Rice
Paperback | Engels | Counterpoints | nr. 332
€ 74,95
+ 149 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This book documents how preservice and inservice English teachers negotiate the transfer of the social justice pedagogies they learn in university methods classes to their own work as beginning full-time teachers. Based on a set of teacher narratives, this critical and evidence-based view of English teachers' interpretations of, responses to, and embodiments of social justice explores the complex shifts and concessions that English teachers often make when transitioning between preservice and inservice spaces - shifts which cause teachers to embrace and negotiate a social justice agenda in their classrooms, or for some, to modify, or even abandon it altogether. This work also offers a fresh perspective on the specific, context-dependent pathways and mechanisms through which English teachers enter school culture and respond to their own racial, sexual, and financial positions in relation to the gendered, raced, and classed positions of their schools, students, and classrooms. The book will be useful to social justice researchers, English teacher educators, inservice and preservice teachers, policymakers, cross-disciplinary teacher education fields, and interdisciplinary audiences, particularly in the fields of anthropology, sociology of education, philosophy, and cultural studies.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
154
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 332

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781433101274
Verschijningsdatum:
5/03/2008
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
152 mm x 229 mm
Gewicht:
249 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 149 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-bookactie juli 2025
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.