Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In Nabokov's Mimicry of Freud: Art as Science, Teckyoung Kwon examines the manner in which Nabokov invited his readers to engage in his ongoing battle against psychoanalysis. Kwon looks at Nabokov's use of literary devices that draw upon psychology and biology, characters that either imitate Freud or Nabokov in behavior or thought, and Jamesian concepts of time, memory, and consciousness in The Defense, Despair, Lolita, Pale Fire, and Ada. As Kwon notes, the transfiguration of biological mimicry and memory into an artistic form involves numerous components, including resemblance with a difference, contingency, the double, riddles, games, play, theatricality, transgression, metamorphosis, and combinational concoction. Nabokov, as a mimic, functions as a poet who is also a scientist, while his model, Freud, operates as a scientist who is also a poet. Both writers were gifted humorists, regarding art as a formidable vehicle for the repudiation of all forms of totality. This book is recommended for scholars of psychology, literary studies, film studies, and philosophy.