Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Through a series of engaging and interlinked case studies on the news magazine, Hollywood film, brand advertising, and movie colorization, this volume examines the resurgence of the black and white image in the 1990s. At a time when American culture was undergoing both diversification and demystification, the black and white image became the expression of nostalgia as a cultural style and was strategically used in the media to visualize a sense of American memory, heritage, and identity. Challenging the current definition of nostalgia as a mood connected to longing and loss, the author presents it as a cultural mode that commodifies and aestheticizes memory. By examining the politics of stylized nostalgia, this volume provides new insight into the construction, representation, and preservation of American national memory at the turn of the 20th century.