Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The modernist avant-garde used manifestos to outline their ideas, cultural programs and political agendas. Yet the manifesto, as a document of revolutionary change and a formative genre of modernism, has heretofore received little critical attention. This 2007 study reappraises the central role of manifestos in shaping the modernist movement by investigating twentieth-century manifestos from Europe and the Black Atlantic. Manifestos by writers from the imperial metropolis and the colonial 'periphery' drew very different emphases in their recasting of histories and experiences of modernity. Laura Winkiel examines archival materials as well as canonical texts to analyse how Sylvia Pankhurst, Virginia Woolf, Mina Loy, Wyndham Lewis, Nancy Cunard, C. L. R. James, W. E. B. Du Bois, Zora Neale Hurston, Aimé Césaire and others presented their modernist projects. This focus on manifestos in their geographical and historical context allows for a revision of modernism that emphasizes its cross-cultural aspects.