Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Henry Fothergill Chorley was music critic of The Athenaeum for over thirty years, and published several books on the state of contemporary European music, including Music and Manners in France and Germany (1841) and Thirty Years' Musical Recollections (1862), both reissued in this series. In the two-volume Modern German Music, published in 1854, he revisits many of the topics and places discussed in the 1841 volume, but views them from the other side of the Year of Revolution, 1848, which, he argues, changed the cultural as well as the political atmosphere of the German states significantly and permanently. Lively descriptions of German cities, their culture and especially their music festivals are accompanied by extended essays on Spohr, Beethoven, Schubert and Mendelssohn, but Chorley is by no means an uncritical observer, and his comments on the rise of nationalism and militarism in the German states after 1848 now seem prophetic.