• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Recht
  4. Privaatrecht & Burgerlijk recht
  5. Misleidende (B2B) reclame en vergelijkende reclame

Misleidende (B2B) reclame en vergelijkende reclame

Paperback | Nederlands
€ 74,00
+ 148 punten
Levering 2 à 3 werkdagen
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Wanneer is er sprake van misleidende reclame? En hoe verschillen de regels over vergelijkende reclame in zakelijke (B2B) en consumentgerichte (B2C) communicatie? Deze titel biedt aan de hand van de regels van afd. 6.3.4. antwoord op vragen als deze. Een waardevol naslagwerk voor een breed publiek # van advocaat tot marketingspecialist. Overal waar we kijken worden we tegenwoordig overspoeld met reclame. Is het niet op televisie, dan is het wel op onze smartphone of laptop. Misleidende (B2B) reclame en vergelijkende reclame buigt zich over regels omtrent misleidende reclames gericht op ondernemers (B2B). Ook krijgt de lezer inzicht in de actuele spelregels voor vergelijkende reclame, zowel in zakelijke (B2B) als consumentgerichte communicatie (B2C). Deze regels worden beschreven in afdeling 6.3.4 van het Burgerlijk wetboek. De uitgave vormt het complement van Monografie BW B49a over Oneerlijke handelspraktijken jegens consumenten, waarin de in 2008 ingevoerde afd. 6.3.3A is opgenomen. De titel (deel B49b) staat bovendien stil bij de (Europeesrechtelijke) achtergrond van de twee regimes voor misleidende vragen en bij daardoor opgeroepen vragen. De auteur focust zich met name op de inhoud en toepassing van de regels van afd. 6.3.4. De ontwikkeling van het in 1977 opgezette regime voor vergelijkende reclame toont een duidelijke breuk met het vroegere Nederlandse recht. Dit regime, wat in 2002 in Nederland werd geïmplementeerd, kan in menig opzet fascinerend genoemd worden. In deze derde druk zijn recente wetswijzigingen en rechtspraak voor u verwerkt. Denk bijvoorbeeld aan de wijziging van art. 6:194 BW ingevolge de wet van 29 maart 2016, Stb. 133 (initiatiefwet Gesthuizen/Van Oosten, #acquisitiefraude#). Voor Advocaten, bedrijfsjuristen, rechterlijke macht én marketingspecialisten biedt deze uitgave zowel praktische als informatieve handvatten.

Specificaties

Betrokkenen

Uitgeverij:

Inhoud

Taal:
Nederlands

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9789013151121
Verschijningsdatum:
16/10/2019
Uitvoering:
Paperback
Afmetingen:
158 mm x 240 mm
Gewicht:
225 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 148 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-bookactie juli 2025
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.