Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Milton H. Erickson (1901-1980) wordt wel de belangrijkste hypnotherapeut van zijn tijd genoemd. Hij is de grondlegger van de moderne hypnotherapie en de inspiratiebron achter de N.L.P. (Neuro linguistic Programming).
Erickson loste nooit een probleem op de bekende manier op. Om veranderingen in het onbewuste van zijn patiënten teweeg te brengen, maakte hij gebruik van paradoxen, anecdotes, verrassingen en verwarring. Eén van zijn belangrijkste hulpmiddelen waren zijn ‘therapeutische verhalen’. Behalve dat de intrigerende boodschappen ervan ons onbewust aanspreken en veranderen, zijn zij een bijzonder voorbeeld van Amerikaanse literatuur.
Sidney Rosen maakte, in nauwe samenwerking met Erickson, een bundeling van ongeveer honderd verhalen en voorzag ze van een uitstekend commentaar. Daarnaast geeft hij in zijn inleiding een duidelijk overzicht van de voornaamste aspecten van Ericksoniaanse therapie.
Ik wil dat je een tijd in het verleden kiest toen je een heel, heel klein meisje was. Mijn stem gaat met je mee... Mijn stem zal veranderen in die van je ouders, je buren, je vrienden, de kinderen van school, je speelkameraadjes, je onderwijzers. En ik wil dat je ziet dat je in de klas zit, een klein meisje dat zich ergens blij over voelt, iets dat lang geleden is gebeurd, iets dat je lang geleden bent vergeten.