Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This fascinating publication explores the "metadata", or unseen information, behind the photographic image through the work of contemporary artists and visual activists. What's behind a picture? The term "metadata" is used to describe the information that travels with a digital image file but is unseen within the image itself. In our networked digital environment, metadata is accessed by both human users and artificial intelligences. Software algorithms orchestrate what images we see and exchange while collecting the valuable data generated by our interactions. In our moment, dominated by image-based social media and surveillance, we are becoming increasingly aware that understanding the information that circulates unseen around photographic images is just as important as seeing what they represent. This fascinating, fully-illustrated publication explores new paradigms for understanding the ecology of the photographic image through the work of an international selection of contemporary artists and visual activists. This includes not just the tags or descriptors attached to image files, but the power relationships, biases, and economic interests that are not always visible in the image itself.