Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Fewer subjects have generated intense debate in Christian thought and practice than sacraments. A reductionist view of the term "sacrament" often causes this debate and engenders tension between the so-called "sacramental" and "non-sacramental" churches largely based on whether one views the Water Baptism and the Lord's Supper as ordinances or as sacraments (means of encountering God). Drawing from the theological view that Christ is the primordial sacrament of the encounter with God, this book posits that all believers are sacraments of an encounter with God. This claim has ecumenical import. Conversion, Baptism, the Lord's Supper, the Empowerment, Gifts, and Fruit of the Spirit, Worship, Testimonies of Triumphs or Sufferings, Eschatological Hope, etc., enable believers to manifest the Spirit. Pentecost inaugurated all believers as both macrocosmic and microcosmic sacrament(s). The notion of sacramentality of believers intersects with the theological triad of Orthodoxy, Orthopraxy, and Orthopathy.