Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The life experiences of men and women take on meaning through the emotionality they entail, and the intensity of these experiences build certain memories which link the individuals within a society. As such, this volume argues that examining the management of emotions in late medieval society will allow us to better understand it. By discussing theoretical frameworks for the historical study of emotions and presenting a range of case studies from the Middle Ages, the authors of this book illustrate how the management of emotions reflects and sheds light on the code of values and behaviour that guided this society.
Contributors are: Maravillas Aguiar, Iñaki Bazán, Anna Caiozzo, Carla Casagrande, Riccardo Cristiani, Vincent Debiais, Jonas Holst, Eduard Juncosa, Andrea Knox, Mauricio Molina, Miguel Ángel Motis, Josep Maria Ruiz Simon, Flocel Sabaté, Karen Stöber, William Marx, Barbara H. Rosenwein, Alberto Velasco, and Alexandra Velissariou.