Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Dans les inscriptions moyen-perses des premiers siecles de l'epoque sassanide, de nombreux mots presentent un -y final muet. Si la presence de ce signe semble a premiere vue completement aleatoire et depourvue d'un sens ou d'une fonction quelconque, il s'y cache en fait un systeme fort simple, gouverne par une 'loi rythmique' que l'auteur s'efforce d'expliquer dans la presente etude. S'il a fallu plus d'un siecle pour decouvrir cette loi, c'est principalement parce que l'analogie a influe sur le systeme des le debut, a tel point qu'il a ete rendu meconnaissable au fil du temps. Vers le tournant du 4e au 5e s. ap. J.-C., le -y final a subi un changement, tant formel que fonctionnel, pour devenir progressivement le trait final tel que nous le trouvons dans les textes en pehlevi des livres.