Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Ce titre est celui de la chronique que Cavanna consacra en 1983 à la mort de son ami Reiser. De 1969 à 2013, dans les pages de Charlie hebdo, Cavanna signa plus de 60 textes détonants pour évoquer la disparition de maintes célébrités (De Gaulle, Mesrine, Mitterrand, Lady Di…), d’artistes et amis (Sartre, Reiser, Coluche, Doisneau, Topor…), mais aussi d’anonymes (un clochard) ou d’animaux qu’il chérissait. Toute sa vie animé d’une féroce révolte contre la mort, Cavanna écrit ses nécrologies d’une plume caustique, irrévérencieuse, méditant sur l’illusion de la puissance, l’absurdité de la vie et la connerie humaine, avec une lucidité parfois bouleversante. Traversant près de cinquante ans d’histoire, cette anthologie originale forme l’un des livres les plus poignants de l’auteur.
Fondateur du mensuel satirique Hara-Kiri en 1960, puis de Charlie hebdo en 1970, François Cavanna (1923-2014), d’abord dessinateur, en deviendra le principal chroniqueur. Révélé au grand public comme un écrivain majeur avec ses récits Les Ritals (1978) et Les Russkoffs (1979, prix Interallié), cycle autobiographique conclu avec Crève, Ducon ! (Gallimard, 2020), il a signé plus de soixante livres. Son humanisme, sa verve et ses coups de gueule ont marqué plusieurs générations de lecteurs.