Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In his first novel in nearly twenty years, Alexander Theroux, National Book Award Nominee, returns with a compendious satire, a bold and inquisitorial circuit-breaking examination of love and hate, of rejection and forgiveness, of trust and romantic disappointment, of the terrors of contemporary life. Eugene Eyestones, an erudite sex columnist for a Boston cultural magazine, becomes enmeshed in the messy life of a would-be artist named Laura Warholic, who, repulsing and fascinating him at the same time, becomes a mirror in which he not only sees himself but through which he is forced to face his own demons. Not only does she inadvertently supply him with material for his columns, but she exemplifies all that Eugene considers wrong with contemporary America (of which the publishing profession and its recognizable denizens serves as a microcosm)a garish and dunce-filled Babylon that Theroux scorches with inventive and relentless satire. Nostalgic for the old days and old manners, a way of life lost to grace, loving from afar a mysterious beauty named Rapunzel Wisht, Eugene fights against the rising tide of stupidity, focusing on Laura in the hope that by saving her he can validate his ethical beliefs. But feckless Laura and the colorful but bizarre cast of characters surrounding Eugenebrilliant bigots, nihilists, Generation-X slackers and zanies of all sexual persuasionsthreaten to pull him under, leading to the novel's unforgettable conclusion, a climax of betrayal and redemption of Dostoevskyan power.
As in all of Theroux's works, his maximalist and pyrotechnic prose style and searching intellect are the chief attractions, capable of outrageous comedy, nuanced philosophical discussions, winsome love scenes, flame-throwing tirades, subtle theological musings, and an unflinching genius for a profound if merciless look at the human condition. Horrifying and hilarious, damning and demanding, Laura Warholic in its uncompromising power will surely be one of the most talked-about novels of the season, and for years to come.