Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This study examines the relation of image and language as well as the relation of ethics and aesthetics through a discussion of the positions of Kierkegaard and Wittgenstein. In the Tractatus Wittgenstein pursues the idea that the image can show what language cannot express and defends an aesthetic unity of ethics and aesthetics. Is he right? Is there not much to be said in favour of the opposite position, represented by Kierkegaard's pseudonymous author Judge William (in Either/Or)? William criticizes the image and argues in favour of language and of an ethical unity of aesthetics and ethics. William shows that the word has a decisive surplus when compared to the image. However, this position has its shortcomings too: language is not the only place of authentic communication. Looking for an alternative to 'logoclasm' (the early Wittgenstein) and 'iconoclasm' (William), Zijlstra explores Wittgenstein's later work and Kierkegaard's oeuvre as a whole and presents a new way of thinking about the relation of ethics and aesthetics.