Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The editors of this themed issue of SPOOL place the discussion on the possibilities and impossibilities of criticism within the field of the design disciplines at centre stage. We are especially interested in how criticism can make an active contribution to taking a position vis-à-vis what we have called, in earlier issues of SPOOL, the contemporary condition of 'the landscape metropolis'. Criticism is an important means of reflection on the creative processes and interventions that are part and parcel of this landscape metropolis. It throws light on particular projects by describing and explaining them, but also by evaluating and generalising these reflections in relation to an entire discipline, be it landscape architecture, architecture, or urban design. As Miriam Gusevitch sharply notices: "Criticism is riskier than commentary. It is willing to judge and to condemn, to stake out and substantiate a particular position. Serious criticism is the careful and thoughtful disclosure of dimensions that might otherwise elude us..."