Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Wie Joke van Leeuwens met goud bekroonde of minstens hooggeroemde kinderboeken kent, weet dat zij het in zich had een heel bijzondere dichteres te worden: bij zo n originele fantasie en zo n verrassende stijl kan dat haast niet anders. Alles is dus verrassend aan Joke van Leeuwens eerste dichtbundel, behalve dat die er uiteindelijk gekomen is.
Heel bijzonder is het tweede (van de vijf) hoofdstukken, `Onder de honderd . Hier en daar is het een extreem geval van citatenkunst: in ruwe vorm is de taal van de kinderen vaak op zijn best.
In de vierde afdeling, `Bezoekers , gaat het om mensen van wie onze samenleving zich heeft vervreemd. Regelrecht geëngageerde poëzie schrijft Van Leeuwen niet alle aspecten van haar onderwerp gebruikt ze om een goed gedicht te maken. Maar juist zo weet ze het inlevingsvermogen van haar lezers te stimuleren.