Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Berthe Morisot n'est pas seulement cette femme fatale qui apparait dans des toiles de Manet devenues mondialement celebres. Elle est aussi l'egale en peinture de Manet, celle qui dialogue avec Monet, Renoir ou Degas. Qu'est-ce a dire? Le "cas" Manet invoque par Bataille, Foucault, Bourdieu ou Michael Fried est a deconstruire. Une nouvelle fabrique de l'impressionnisme est a faire advenir. Le plein air, la vibration des couleurs, l'impossible fixation du present ou le non finito ne definissent pas seulement un style. Ils doivent etre reinterpretes. Cet essai est la reparation d'une injustice adressee a l'uvre de Morisot qu'il s'agit de rendre visible dans son caractere revolutionnaire. Une modernite effacee, loin de Baudelaire, surgit. Elle brouille les partages du feminin et du masculin, du social et de l'intime, de l'art et du non-art. Elle est radicalement contemporaine.