Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In onze maatschappij bestaat een levendige interesse voor de oudheid. De signalen zijn legio: integrale voorlezing van Homerus' Odyssee en van Ovidius' Metamorfosen in vertaling op de radio, het grote aanbod aan cultuurreizen naar musea en archeologische vindplaatsen, de repertoirevastheid van Griekse toneelstukken enz. Vele scholen willen de belangstelling voor deze historische banden bij hun leerlingen graag stimuleren, maar hebben altijd moeten constateren dat de rijkdom verborgen lag achter een hoge, slechts door weinigen te nemen drempel van Griekse en Latijnse grammatica. De keuze om in het Studiehuis een apart vak Klassieke Culturele Vorming te creëren is dan ook logisch. Met het nieuwe vak KCV komt de klassieke cultuur binnen het bereik van HAVOen Atheneum-leerlingen. Op die manier wordt de wereld van de klassieken ontsloten voor leerlingen die niet hebben geopteerd voor Grieks/Latijn in hun pakket. Het doel van KCV is dat leerlingen in staat zijn antieke cultuuruitingen uit verschillende artistieke disciplines en specimina van hun verwerking in latere Europese cultuur in hun historische context te situeren, de functie en de betekenis ervan te onderzoeken en de resultaten daarvan voor eigen evaluatie te presenteren. KCV levert daarmee een bijdrage aan de nieuwe uitgangspunten van het onderwijs in de Tweede Fase en past in de binnen het Studiehuis te ontwikkelen leermethodes.