Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
While many studies have chronicled the Romantic legacy of artistic genius, this book uncovers the roots of the concept of genius in Kant's third Critique, alongside the development of his understanding of nature. Paul Bruno addresses a genuine gap in the existing scholarship by exploring the origins of Kant's thought on aesthetic judgment and particularly the artist. The development of the word 'genius' and its intimate association with the artist played itself out in a rich cultural context, a context that is inescapably significant in Western thought. Bruno shows how in many ways we are still interrogating the ways in which a nature governed by physical laws can be reconciled with a spirit of human creativity and freedom. This book leads us to a better understanding of the centrality of understanding the modern artistic enterprise, characterized as it is by creativity, for modern conceptions of the self.