Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Contre un siècle positiviste, comment réagir ? Huysmans n'est pas, en 1884, le premier à poser la question, mais la réponse qu'il donne suffit à fonder la décadence. Et À rebours s'avère la première œuvre, en même temps que la grande œuvre, du Décadentisme. En édifiant sa thébaïde-musée, l'esthète Des Esseintes décline les divers aspects du beau qu'il médite dans des rêveries baudelairiennes, ou qu'il recherche dans des expériences raffinées. À travers les exclusions (nombreuses) et les choix (délibérément rares) de son unique personnage voué à un itinéraire destructeur, et non dénué de perversion, Huysmans, découvreur et novateur, propose les fragments d'une esthétique nouvelle... et peut-être un nouveau langage.