Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book offers a revaluation of Keats' major poetry. It reveals how Keats' work is both an oblique criticism of the dominant attitudes to literature, sexuality, religion and politics in his period, and a powerful critique of the claims of the imagination. For all that he shares the optimistic humanism of progressives like Hazlitt, Leigh Hunt, and Shelley, Keats nevertheless questions the sufficiency of either Art or Beauty. Professor Barnard shows how the notorious attack on Keats as a Cockney poet was motivated by class and political bias. He analyses the problems facing Keats as a second-generation Romantic, his continuing difficulty in finding an appropriate style for 'Poesy', and his uncertain judgement of his own work. The ambiguities and stresses evident in the poetry's treatment of women and sexual love are seen to reflect divisions in Keats and his society. The maturing use of myth from Poems (1817) to The Fall of Hyperion, and the achievement of the major odes are set in relation to Keats' whole career.