Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
How do the Gospel and Epistles of John depict the death of Jesus, and why do they do so in the way that they do ? The argument of this study is that there is a diversity of theological perspectives on Jesus' death in the Johannine Corpus and that at least some of that diversity can be elucidated with reference to the changing Sitze im Leben of the Johannine community. This book thus attempts to correlate Johannine theology with Johannine history, building on the earlier labors of Raymond E. Brown and J. Louis Martyn in particular. Part One assesses recent trends in Johannine scholarship and gives a fresh account of the history of Johannine Christianity and of its literary legacy. Part Two then investigates Jesus' death in the Gospel and Epistles of John, attempting to understand and to explain the diversity of Johannine theological perspectives with reference to historical developments and sociological realities. Focal point of discussion and analysis are Johannine passages which relate Jesus' death to the fulfillment of Scripture (e.g. John 12:37-39, 19:24, 36-37), to his departure or going away (e.g., 14:2-3), to his exaltation and glorification (e.g. 3:14, 8:28, 12:32-34; 13:31), and to the language of flesh, blood and water (John 6:51-56; 13:1-20; 19:34; I John I:7; 4:2; 5:6-8; 2 John 7).