Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Leef je volgens je eigen keuzes of worden die keuzes voor je gemaakt?
De ambitieuze en eigenzinnige Duitse Irmina reist midden jaren ’30 naar London voor een opleiding tot internationaal secretaresse. Daar leert ze Howard Green kennen, een van de eerste zwarte studenten in Oxford. Ze vinden elkaar in hun streven naar vrijheid en onafhankelijkheid. Hun relatie eindigt abrupt als Irmina, gedwongen door de politieke situatie in Hilter-Duitsland, naar Berlijn terugkeert. Naarmate het naziregime haar grip op de maatschappij verstevigt, lijkt een voorspoedige toekomst alleen weggelegd voor hen die zich conformeren. Maar dat past niet bij Irmina. Of toch wel..?
Irmina vertelt het verhaal van een verloren liefde, een leven vol tegenstellingen en de medeplichtigheid die ontstaat door, bewust of onbewust, weg te kijken. Het is Barbara Yelins meest persoonlijke graphic novel, gebaseerd op dagboeken, gevonden in de nalatenschap van haar grootmoeder.
Barbara Yelin is winnaar van de Max & Moritz prijs 2016 voor beste Duitse stripauteur.
„Een van de grootste stripkunstenaars van haar generatie” - Thomas von Steinaeker, Süddeutsche Zeitung.
„Barbara Yelins kunstwerk legt alle latten hoog: die van het verhaal, het tekenwerk, de artisticiteit en de politieke relevantie” - Christian Schlütter, Frankfurter Rundschau.