Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
El libro aborda los intercambios artísticos en la realidad transcontinental y polifacética de la monarquía española del Antiguo Régimen, centrándose en las artes hermanas de la arquitectura y la escultura.A través de la introducción y los once ensayos que componen el volumen, se abordan temas como la preeminencia de Génova, nudo relacional, logístico y artístico de la monarquía en el siglo XVI; la función de los tratados de arquitectura como difusores de modelos libremente reinterpretados, de Diego de Sagredo a Juan Andrés Ricci con un dominio absoluto del de Sebastiano Serlio; y las estrechas relaciones entre la península ibérica y los virreinatos americanos a nivel comercial, científico, arquitectónico y cultural. En todos estos temas, Andalucía constituye un punto de referencia constante, por su condición de pasaje entre los continentes, tierra de estratificado patrimonio ornamental y lugar de audaces experiencias arquitectónicas que culminaron en la realidad material, social y colectiva de las grandes catedrales del siglo XVI.The book deals with artistic interests in the transcontinental and multifaceted reality of the Spanish monarchy of the Ancient Regime, focusing on the sister arts of architecture and sculpture.Through the introduction and the eleven essays that make up the volume, topics such as the pre-eminence of Genoa, the relational, logistical and artistic hub of the monarchy in the 16th century; the function of architectural treatises as diffusers of freely reinterpreted models, from Diego Sagredo to Juan Andrés Ricci with absolute mastery of that of Sebastiano Serlio; and the close relations between the Iberian peninsula and the viceroyalties of the Americas at a commercial, scientific, architectural and cultural level. In all these areas, Andalusia is a constant point of reference, due to its status as a passageway between the continents, a land of stratified ornamental heritage and a place of audacious architectural experiments that culminated in the material, social and collective reality of the great cathedrals of the 16th century.