Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
"Who has the right to know?" asks Jean-Francois Lyotard. "Who has the right to eat?" asks Peter Madaka Wanyama. This book asks: "what does it mean to be a responsible academic in a 'northern' university given the incarnate connections between the university's operations and death and suffering elsewhere?" Through studies of the "neoliberal university" in Ontario, the "imperial university" in relation to East Timor, the "chauvinist university" in relation to El Salvador, and the "gendered university" in relation to the Montreal Massacre, the author challenges himself and the reader to practice intellectual citizenship everywhere from the classroom to the university commons to the street. Peter Eglin argues that the moral imperative to do so derives from the concept of incarnation. Herethe idea of incarnation is removed from its Christian context and replaced with a political-economic interpretation of the embodiment of exploited labor. This embodiment is presented through the material goods that link the many's compromised right to eat with the privileged few's right to know.