Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The book «Integration of Refugees in Higher Education» is the result of a hard work over more than three years as part of a capacity building project under the Erasmus + program, funded by the European Commission and coordinated by Mohamed Lamine Debaghine Sétif 2 University, in Algeria. Ci-RES, «creation of institutional capacities for the integration of refugees in higher education» is a pilot initiative which aims to reformulate and/or create organic and institutional laws around the question of refugees in order to support them in their process of integration into the Algerian higher education system. The book brings together the research work of the Ci-RES consortium composed of researchers from Algeria, Spain, Italy and France. It touches on the various legal, pedagogical, learning-by-service aspects but also the development of digital, intercultural and professional competences. The content provides an understanding of international and national refugee integration mechanisms. It analyzes the strengths, weaknesses, opportunities and threats related to the integration of this category of the population and proposes an appropriate methodology, developed on the basis of good national practices allowing the reception, care and development of refugees through a human rights-based approach.