Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In the 1950s and 1960s, images of children appeared everywhere, from movies to milk cartons, their smiling faces used to sell everything, including war. In this provocative book, Margaret Peacock offers an original account of how Soviet and American leaders used emotionally charged images of children in an attempt to create popular support for their policies at home and abroad.
Groups on either side of the Iron Curtain pushed visions of endangered, abandoned, and segregated children to indict the enemy's state and its policies. Though the Cold War is often characterized as an ideological divide between the capitalist West and the communist East, Peacock demonstrates a deep symmetry in how Soviet and American propagandists mobilized similar images to similar ends, despite their differences. Based on extensive research spanning fourteen archives and three countries, Peacock tells a new story of the Cold War, seeing the conflict not simply as a divide between East and West, but as a struggle between the producers of culture and their target audiences.