Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Indian artisanship, one of the most creative and richest traditions in the world, blossomed rapidly during the reign of the Mughal dynasty (1526 to 1707 A.D.). The study focused on identification of inlay motifs, design functionality, origin and development of inlay art, factors responsible for inlay designs, aesthetic philosophy, and influence of other arts. In summary, the Mughal inlay art was developed indigenously and bloomed during the period of Jahangir. He had introduced a variety of motifs in inlay such as Hindu inlay designs swastikas, satkona, lotus and Chinese cloud band. Healthy fusion of traditions and cultural aspects of Persian, Hindu, Islamic and Chinese is also reflected in inlay designs. Artistic presentation of inlay designs with unity, harmony and colour symbolism evoked rasas and bhavas (i.e., adbhuta, veera, shringar, shanta, karuna and raudra rasas)-which had left a long-lasting impression on the present world of designers, artisans and viewers.