Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The aim of the study is to identify and understand the key factors of branded clothing which influence female consumer involvement towards branded clothing in Pakistan. The research model incorporates brand status, brand attitude, willingness to pay premium, self-concept and reference group as the factors in predicting consumer involvement in fashion clothing. A survey is conducted with general female consumers to obtain empirical evidence using questionnaires. The data is analyzed by using statistical techniques: regression analysis, correlation and factor analysis. The study indicates that status branding, brand attitude, paying premium for branded clothing, self-concept and reference groups increase consumer involvement in fashion clothing. The results show that brand attitude is the most significant factor followed by self-concept, brand status, willingness to pay premium and reference groups. Overall, the results imply that the selected variables and factors highly influence consumer involvement in fashion clothing related to self-concept and positive attitude towards branded clothing.