Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Urban schools are mostly located in close proximity to heavy traffic-density roadways, which may lead their indoor environment to experience significant concentrations of outdoor pollutants. Besides, schools have complex indoor environment influenced by number and age of children belongs to sensitive group of population and to various other environmental factors. The exposure to various contaminants in such indoor environments may lead children to develop potential health consequences. Therefore, understanding the dispersion of pollutants in such indoor environment is important. The aim of this book is to evaluate the IAQ in such urban schools. The pollutant concentration, viz. SPM, RSPM, CO, SO2, NOx as NO2, ventilation, indoor activities of occupants, micrometeorology (e.g. wind speed and direction, indoor/outdoor temperature and rH) and traffic conditions (e.g. traffic volume and type) are considered as associated influencing parameters for IAQ evaluation. It also includes development of the mass-balance based IAQ models for PM10, PM2.5 and PM1.0, to compare the modeled indoor PM concentration with observed ones.