Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Popular culture is invariably a vehicle for the dominant ideas of its age. Never was this more true than in the late-19th and early 20th centuries, when it reflected the nationalist and imperialist ideologies current throughout Europe. This text examines the various media through which nationalist ideas were conveyed in late-Victorian and Edwardian times - in the theatre, "ethnic" shows, juvenile literature, education and the iconography of popular art. Several chapters look beyond World War I, when the most popular media, cinema and broadcasting, continued to convey an essentially late-19th-century world view, while government agencies like the Empire Marketing Board sought to convince the public of the economic value of empire. Youth organizations, which had propagated imperialist and militarist attitudes before the war, struggled to adapt to the new internationalist climate.