Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Voor de Belgische kunstenaar Benjamin Demeyere (1969) kan alles een aanleiding zijn om te schilderen. Zijn werk is echter nooit zuiver illustratief. De verhalen en details die hij vindt in erg uiteenlopende bronnen zoals de popcultuur, stripverhalen en mythen vormen slechts het vertrekpunt voor zijn veel meer gelaagde boodschappen, die hij doorspekt met subtiele humor, een vleug surrealisme en de nodige absurditeit.
Demeyere schildert intuïtief, maar niettemin heeft alles in zijn schilderijen betekenis en staat alles op de 'juiste' plaats. De details die zijn personages typeren, zijn van het grootste belang. Zelf noemt hij zijn benadering dan ook "bewust naïef", een contradictio in terminis. Het werk van Demeyere is alles behalve eenzijdig: hij roept met zijn beelden de gelaagdheid van het leven op.Dit boek bundelt tien jaar van zijn werk en wordt uitgegeven ter gelegenheid van de tentoonstelling Une île in Galerie De Zwarte Panter van 30 juni tot 2 september 2018. Het bevat ook een overzicht van vier eerdere tentoonstellingen in zijn thuisgalerie: À l'origine (2010), L'obéissance (2012), Le bonheur (2014) en Paradise (2016).
Met tekstbijdragen door Eléa de Winter.
In samenwerking met de Vrienden van De Zwarte Panter