Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
As ethnomusicological studies of the voice expand, so must our understanding of what voice even means. Voice must entail more than just a sonic phenomenon, but must also relate to ideology, to our very identity, even. This thesis will fuse ethnomusicological and legal perspectives to explore how American and, to a lesser extent, international copyright law and other legal mechanisms protect more than just a musician's economic interest, but also his very identity. This thesis will examine where copyright law protects identity and where it falls short and how the right of publicity fills in the gaps to provide comprehensive protection for a musician's voice in the broadest sense. It will provide a background on the scope of copyright law, as well as how it has historically developed to protect more than just work-product, but also the musician's very identity. These explorations can help us understand how musicians can protect their identity by protecting their ideological, as well as their physical, voices.