Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The abundance of artists using humour and the vast amount of academic research on the topic indicates that understanding humour is a serious matter. This book is a study into the use of humour and ethnicity in art, beginning with a basic overview into theories of humour, jokes and laughter with reference to the writings of Sigmund Freud and Henri Bergson. Covering a broad set of examples from artists such as Richard Prince and the Chapman brothers as well as examples from comedy, popular culture and literature, the text explores the idea of humour as a necessary human social function which has both positive and negative outcomes. It goes on to present a comparative case study of two artists from Northern Ireland dealing with similar subject matter: Seán Hillen and John Byrne. This research, including excerpts of interviews with the artists, explores why humour was and still is important in this work. This study would be of use to anyone interested in humour theory, the sociological and artistic applications of humour and it's role in conveying serious and difficult topics.