Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Humor is de smeerolie in ons sociaal functioneren, een essentiële vorm van creatieve intelligentie. Maar waarom eigenlijk? Op ongedwongen en verrassende wijze verbindt Madelijn Strick in Humor is een van de vier pijlers onder het universum inzichten uit de fundamentele psychologie en neurowetenschap met hedendaagse sociale vraagstukken om een antwoord te geven op die vraag.
Haar zoektocht naar de zin van humor geeft een helder perspectief op complexe vragen. Is humor nodig voor groots leiderschap? Wat is het verband tussen humor en creativiteit? Wanneer gaat humor te ver, en zijn we de laatste jaren minder tolerant geworden? Zijn mannen grappiger dan vrouwen? Wat is het verband tussen humor en depressiviteit? Is humor gezond?
Haar analyse voert de lezer langs lachende mensapen, charismatische wereldleiders, moderne politieke revoluties, de beste reclamecampagnes, de leukste leraren, de datingmarkt en eindeloos gelukkige huwelijken. We komen erachter waarom Monty Python zo goed was, hoe koningin Beatrix en prins Claus het met elkaar uithielden, wat de beste grap in de wereld is, waarom dictators andere humor hebben en wat er te lachen viel in Auschwitz. En ze laat zien hoe je zelf, als leider, manager, opvoeder, activist, productontwerper, docent, tekstschrijver, therapeut of huwelijkspartner gebruik kunt maken van deze inzichten om een leuker en effectiever mens te zijn.