Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Savez-vous que le créateur de la marque « Petit Navire » est mort... dans un naufrage pendant la guerre ? Que les biscuits « BN » étaient, à l'origine, des « pains de guerre » destinés aux Poilus ? Qu'au moment de sa création, en 1968, la marque « Président » était un hommage au général de Gaulle ? Ou que le créateur des supermarchés « Auchan » a choisi ce nom en A pour être plus visible dans les annuaires téléphoniques ? Et avez-vous la moindre idée de l'origine du nom « Numéro 5 » de Chanel ? Autant d'anecdotes, de faits curieux et de petites histoires insolites sur les grandes marques d'hier à aujourd'hui. Ce livre est un voyage dans les coulisses de la société de consommation. On y découvre des entrepreneurs ambitieux, des idées marketing géniales qui ont su saisir l'air du temps. Voici l'histoire, passionnante et surprenante de marques et de produits qui sont devenus cultes.