Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Op zijn tachtigste zocht David Hockney voor het eerst de rust op van het platteland, waar hij de zon kon zien ondergaan en de wisseling van de seizoenen kon bekijken, en waar hij de gekte van de wereld op afstand kon houden. In La Grande Cour, de eeuwenoude Normandische boerderij, wachtte Hockney op de komst van de lente. Hockney gaat volledig op in zijn anderhalve hectare grond in Noord-Frankrijk en de onderwerpen die hem al jaren¬lang fascineren: licht, kleur, ruimte, waarneming, water, bomen. We kunnen veel van hem leren, over hoe we moeten kijken… maar ook over hoe we moeten leven.
Het voorjaar gaat door is de neerslag van de intense gesprekken tussen kunstrecensent Martin Gayford en Hockney. Hun gedachtewisseling is geïllustreerd met een selectie van Hockneys nieuwe, nog ongepubliceerde Normandische iPadtekeningen en schilderijen, en met werk van Monet, Van Gogh, Bruegel en anderen. Het resultaat is een opbeurend manifest dat laat zien hoe kunst ons kan optillen en inspireren.
Martin Gayford is kunstcriticus voor The Spectator en auteur van verschillende boeken over kunst en over Hockney.