• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Het spel in de communicatie

M. Waardenburg
Paperback | Nederlands | Communicatie memo's | nr. 47
€ 22,95
+ 45 punten

Omschrijving

De mens is van oudsher een speler. Historicus Johan Huizinga heeft hiervoor zelfs de term 'Homo Ludens' bedacht.

Inspelen op de 'speellust' van de mens is voor communicatie niet nieuw. Het spel deed al heel lang geleden zijn intrede. Op het gebied van reclame en klantenbinding zijn mooie voorbeelden bewaard gebleven die inmiddels meer dan honderd jaar oud zijn. Er is vrijwel geen onderdeel van het brede communicatievakgebied, waar spellen en games geen rol van betekenis kunnen spelen. Mensen betrekken, spelenderwijs voorlichten, traffic genereren, leren zonder gevaar lopen in de praktijk en ga zo maar door.

De huidige stand van de techniek - denk aan mobiele, digitale communicatie en Web 2.0 - maakt het alleen maar makkelijker op het spel (of de game zoals het tegenwoordig heet) in te zetten. Toch worden spellen nog veel minder vaak ingezet dan je zou vermoeden.

'Het spel in de communicatie' laat zien hoe je spellen kunt inzetten in de communicatiepraktijk. Van kleine aanpassingen van bestaande spellen tot games die speciaal voor de situatie worden ontwikkeld.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
73
Taal:
Nederlands
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 47

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9789013062861
Uitvoering:
Paperback
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 45 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
Banner ebookactie
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.