Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Bij de verzorging van ouderen gaat het om meer dan het bieden van dagelijkse zorg alleen. Ouderen hebben ook behoefte aan aanspraak en af en toe een opbeurend woord. Als ze zorgen hebben, moeten we die serieus nemen. Op basis daarvan bepalen we als verzorgenden hoe we iemand tegemoet treden. Leidraad daarbij is de vraag ‘Hoe zou je zelf, of je eigen (groot)ouders, benaderd willen worden in die situatie?
Dit boek gaat over omgaan met ouderen in het algemeen en over bejegening of het voeren van gesprekken in het bijzonder. Die gesprekken voeren we als verzorgenden met ouderen zelf, maar ook met hun naasten. Ook met onze collega’s zijn we doorlopend in gesprek in allerlei vormen van overleg. In dit boek proberen we het ouderen zo goed mogelijk naar hun zin te maken. We doen dat door met onze communicatie zo goed mogelijk aan te sluiten bij hun beleving. Als dat lukt, is dat overigens ook in ons eigen belang. Naarmate cliënten zich meer op hun gemak voelen, is werken in de zorg ook leuker en makkelijker.