Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Het onderwijs houdt de maatschappelijke gemoederen al jarenlang intensief bezig. We worden regelmatig gewezen op lerarentekorten, te hoge werkdruk, of onderwijsinstellingen die veranderen in ‘fabrieken’. Onder (hoog)leraren en docenten heerst veel ontevredenheid over de manier waarop hun sector wordt bestuurd. Het moet anders, maar dat moet het al tijden. Bestuur en politiek zitten vast in denk- en organisatiepatronen waar steeds meer weerstand tegen komt. Het komt er nu op aan die patronen te doorbreken.
In dit boek treedt Bram Verhulst buiten de gebaande paden, op zoek naar een nieuwe manier van denken over goed besturen. Centraal staat het idee dat sociale praktijken, waaronder het onderwijs, een intrinsieke betekenis hebben. Wat goed onderwijs is, ligt in het onderwijs zelf besloten. In Goed geschoold wordt deze gedachte stap voor stap ontwikkeld, om uiteindelijk te komen tot een nieuw bestuurskundig perspectief. Het boek belichaamt een originele en bevlogen kijk op de ontwikkeling van bestuurlijke visies. Voor iedereen die zich een gedegen oordeel wil vormen over goed bestuur en goed onderwijs.
‘In dit boek schemert een nieuwe bestuurskunde door, voorbij het “waardeloze” managementdenken’ – Hans Boutellier, in zijn voorwoord bij dit boek.
‘Dit boek maakt nog maar eens duidelijk hoe warrig en soms ronduit destructief onderwijsbestuur en -beleid worden zodra abstracte idealen over mens en maatschappij de boventoon gaan voeren, terwijl concrete praktijken én de centrale idee van onderwijs als cultuuroverdracht uit het zicht verdwijnen.’ – Ad Verbrugge