Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In his study of the journalist George Augustus Sala, Peter Blake discusses the way Sala's personal style, along with his innovations in form, influenced the New Journalism at the end of the nineteenth century. Blake places Sala at the centre of nineteenth-century newspapers and periodicals and examines his prolific contributions to newspapers and periodicals in the context of contemporary debates and issues surrounding his work. Sala's journalistic style, Blake argues, was a product of the very different mediums in which he worked, whether it was the visual arts, bohemian journalism, novels, pornographic plays, or travel writing. Harkening back to a time when journalism and fiction were closely connected, Blake's book not only expands our understanding of one of the more prominent and interesting journalists and personalities of the nineteenth century, but also sheds light on prominent nineteenth-century writers and artists such as Charles Dickens, Mathew Arnold, William Powell Frith, Henry Vizetelly, and Mary Elizabeth Braddon.