Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The port of New York has been a centre for trade since the eighteenth century, when it was involved in trade between Europe, Africa and North America. However, its real expansion came in the nineteenth century when increasing industrialisation and the development of canals and then railways caused a huge expansion in the port. At the start of the twentieth century, the age of the ocean liner, and of mass emigration, made New York the busiest port in the world in 1910. The expansion continued as the twentieth century went on; although emigration tailed off following the First World War, the First and Second World Wars made New York an embarkation centre for troops heading to Europe and North Africa and the home of numerous naval and other military bases. Although trade patterns changed drastically after the Second World War, the Port of New York has remained a major commercial centre. In this book, William H. Miller uses a wonderful collection of colour photographs to show how it has changed.