Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In the nineteenth century, Marx rejected the notion of homo sapiens, offering instead homo faber to indicate how consciousness follows from the primary activity of making. Against this, a certain ludic tradition has imagined a homo ludens, humans defined through their relationship with games and play. Cabinet 45 features Joshua Glenn on H.G. Wells' "Floor Games"; D. Graham Burnett on games played by game theorists; Barbara Levine and Jessica Helfand on dexterity games; James Trainor on the lost world of "adventure" playgrounds; Dana Katz on Brian Eno and Peter Schmidt's "Oblique Strategies"; an interview with Bertell Ollman, inventor of the board game "Class Struggle"; and Jeff Dolven on poems as games. Elsewhere in the issue: Helen Larsson on the history of applause; Wayne Koestenbaum's legendary "Legend" column; Naomi Muller on eating the zoo animals in Berlin during World War II; Jeremy Crichton on "spite" houses; and much more.