Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
French Queer Cinema looks at queer self-representation in contemporary auteur film and experimental video in France. Whilst there is growing research on representations of queer sexualities in France, this is the first comprehensive study of the cultural formation and critical reception of contemporary queer film and video. French Queer Cinema addresses the socio-political context informing both queer DIY video and independent gay cinema, including films such as Patrice Chéreau's Ceux qui m'aiment prendront le train, Olivier Ducastel and Jacques Martineau's Drôle de Félix, François Ozon's Le Temps qui reste and André Téchiné's Les Témoins. Taking up the recent Anglo-American attention to queer migration, the book looks at gay fantasies of Arab (beur) men, as well as beur self-representation in Europe's fastest-selling gay DV porn production Citébeur. Further chapters cover transgender dissent, and the effects of AIDS and loss on the formation of gay identities.Key Features*Provides a full, up-to-date account of the formation, reception and setting for contemporary queer film and video in France.*Situates cinematic representations of migration, social exclusion and queer sexualities in the context of recent repressive legislation on sex work and immigration.*Covers the work of less well-known directors such as Christophe Honoré, Sébastien Lifshitz and Gaël Morel.