Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Edgar Wind was one of the most distinguished art historians and philosophers of the twentieth century. He made crucial contributions to debates on aesthetics and on the interdisciplinary nature of cultural history involving such other leading figures as Ernst Cassirer and Erwin Panofsky. It is not always realised, however, that his early thinking was moulded by a concern with the German philosophical tradition, culminating in the analysis of the meaning and function of scientific experimentation and proof. This first edition in English of Edgar Wind's important work Das Experiment und die Metaphysik: Zur Auflosung der kosmologischen Antinomien (1934) also carries a new introduction by Matthew Rampley, placing Wind's philosophical thinking in context. The work is being published to coincide with the opening in 2000 of the Sackler Library at Oxford, which will include a Wind Reading Room.