Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Who should decide what children are taught in school? This question lies at the heart of the evolution-creation wars that have become a regular feature of the U.S. political landscape. Ever since the 1925 Scopes "monkey trial" many have argued that the people should decide by majority rule and through political institutions; others variously point to the federal courts, educational experts, or scientists as the ideal arbiter. Michael Berkman and Eric Plutzer illuminate who really controls the nation's classrooms. Based on their innovative survey of 926 high school biology teachers they show that the real power lies with individual educators who make critical decisions in their own classrooms. Broad teacher discretion sometimes leads to excellent instruction in evolution. But the authors also find evidence of strong creationist tendencies in America's public high schools. More generally, they find evidence of a systematic undermining of science and the scientific method in many classrooms.