Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Leerlingen in het buitengewoon basisonderwijs worden bij gedragsproblemen of ernstige conflicten soms tijdelijk uit de klassituatie gehaald. Die time-out en andere vrijheidsberovende maatregelen roepen vragen op bij zowel scholen, ouders als leerlingen. Wanneer en hoe wordt time-out als beschermende maatregel bij deze doelgroep het best toegepast? De Vlaamse Onderwijsraad stelde een werkgroep aan om deze problematiek te verkennen. De resultaten daarvan kwamen aan bod op een studiedag op 31 maart 2015 waar enkele mogelijke visies en praktijkvoorbeelden werden voorgesteld. Dit alles werd gebundeld in dit praktijkboek. Het bevat: • een verkenning van de theoretische kaders over de aanpak van gedragsproblemen bij jonge kinderen (2,5 tot 14 jaar), met o.a. Anton Došen, Feuerstein en Nieuwe Autoriteit; • praktijkvoorbeelden van scholen die met die theorieën aan de slag gaan; • voorbeelden van een stappenplan voor de omgang met negatief gedrag of conflicten en een registratie-instrument van time-out als basis voor een evidence-based beleid op school.
Dit boek is geschreven vanuit de praktijk. De lezer vindt er mogelijke handvatten voor het omgaan met gedragsproblemen en het hanteren van time-out in het buitengewoon basisonderwijs.
Met bijdragen van Annemie Jennes – Tine Gheysen – Jan Decuypere – Leo Audenaert – Nathalie Mattheeuws en Wim Camelbeke – Peggy Van derhaeghen – Franky D’Oosterlinck, Katrien Sel, Eline Spriet, Sofie Van Daele en Geertrui Sarens – Jeroen Donckers – Frieda Goorix – Thomas Lambrechts, Kylie Pinceel en Ilse Breugelmans.