Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
R.M. Hare is one of the most widely discussed of today's moral philosophers. In this volume he has collected his most important essays in the related fields of religion and education, some newly published and others now inaccessible. The book starts with an exposition of his ideas on the meaning of religious language. There follow several essays on the relations between religion and morality, which have deep implications for moral education. The central question addressed in the rest of the volume is how children can be educated to think for themselves, freely but rationally, about moral questions, and the effects on society of failure to achieve this. Professor Hare argues that those who want to dispense with morality are in effect resigning from a vital educational task. Attitudes toward euthanasia and equality of educational opportunity are taken as examples of how our thinking can go wrong.